Original title:
Budoucí vývoj automobilky Volvo se zaměřením na novou strategii značky
Translated title:
Future development of Volvo car manufacturer with focus on new brand strategy
Authors:
Kunčík, Pavel ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Čajka, Radek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je souhrnně definovat a analyzovat novou podnikovou strategii automobilky Volvo s ohledem na její růstové ambice a komplexně tak nastínit její budoucí vývoj na automobilovém trhu. V rámci tohoto cíle jsem se primárně zaměřil na několik zásadních oblastí současného směřování automobilky, které jsou v posledních několika málo letech pro Volvo stěžejní.The aim of this thesis is to collectively define and analyze new business Volvo car strategy with regard to its growth ambitions and therefore comprehensively outline its future development of the automotive industry. Under this objective, I have primarily focused on several key areas of automaker's current direction, which were crucial for Volvo in the last few years.
Keywords:
China; drive line; investments; marketing; project; strategy; technology; Volvo; investice; marketing; pohonné jednotky; projekty; strategie; technologie; Volvo; Čína
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38519