Original title:
Procesní řízení v mezinárodní IT společnosti
Translated title:
Process Management in the International IT Company
Authors:
Machalová, Sandra ; Chlapek, Dušan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Podnětem pro vznik práce byla snaha o vyřešení problémové oblasti procesního řízení mezinárodní IT firmy s pobočkou v České Republice, kde autorka práce toho času více než rok a půl působila. Cílem práce bylo nejen vytvořit řešení v podobě redesignu níže specifikované oblasti procesů včetně návrhu postupu jeho implementace, ale zároveň přinést čtenáři pohled na možný způsob popisu a modelování procesů v konkrétní firmě. Osobním cílem autorky bylo rozšířit své portfolio zkušeností s analýzou a modelováním procesů. Cílů bylo dosaženo studiem velkého množství interních zdrojů v podobě dokumentů, dokumentací, stejně jako studiem odborné literatury a odborných článků publikovaných na Internetu. Dále bylo nutné realizovat několik rozhovorů se zaměstnanci firmy, všechny zjištěné informace analyzovat a navrhnout řešení s ohledem na dané podmínky a omezení. Přínosem práce je přehledné zpracování problematiky reengineeringu, a to metodikami pro něj vytvořenými počínaje, přes nástroje modelování až po řešení příkladu z praxe. Zároveň práce odhaluje přístupy k procesnímu řízení jedné z předních IT firem působících na mezinárodních trzích, včetně popisu metod a nástrojů užívaných k jeho podpoře.An incentive for origin of this diploma work was an effort to bring a solution for a troubleshooting area in an international IT company ́s process management where the author was working for more than one and half year and which subsidiary is based in the Czech Republic. The goal of the work is not even to bring a solution in a form of redesign below spcificated process area with suggestion for implementation, but also to bring the reader overview on one possible way how to design and model processes implemented by a certain company. The private objective of the author is to enlarge her own experience with analysis and process modelling portfolio. Goals were achieved by study of a lot of internal resources in a form of documents, documentation and also by study of a scientific literature and scientific topics published in Internet. Moreover there was needed to realize several interviews with employees, analyze all founded information and suggest a solution with regards to given conditions and restrictions. A contribution of this work is in a transparent elaboration of a given reengineering ́s problems, starting with methodics designed for reengineering, through tools used for modelling to solution of a practical task. This work also reveals a process management approach one of the top IT company effecting the international markets, also with description of methods and tools used to it ́s support.
Keywords:
Process management, process design, reengineering, ARIS, Visio, Lean SixSigma, logistics; ARIS; Lean SixSigma; logistika; modelování procesů; procesní řízení; reengineering; Visio
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/7694