Název:
Analýza konjunkturálních průzkumů
Překlad názvu:
Analysis of the Business Cycle Surveys
Autoři:
Ballarinová, Marie ; Bílková, Diana (vedoucí práce) ; Hörmannová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je popsat problematiku konjunkturálních průzkumů a znázornit jejich aktuální vývoj a jejich využití v současné době. Dílčím cílem práce je propojení ekonomických a statistických vazeb konjunkturálních průzkumů. Práce se nejdříve zabývá základním vymezením konjunkturálních průzkumů a jejich uživatelů. Dále hodnotí graficky a teoreticky aktuální vývoj jednotlivých indikátorů důvěry a jejich dílčích otázek. V rámci aktuálního vývoje ekonomiky je následně s pomocí HP filtru porovnán vývoj předstihových ukazatelů s vývojem hrubého domácího produktu (vypočteného výrobní metodou). V poslední části práce jsou modelovány jednorozměrné modely ARIMA časových řad odvětvových indikátoru důvěry. Výsledkem práce je analýza konjunkturálních průzkumů z hlediska základních ekonomických a statistických vazeb. Vypracovaná práce by měla sloužit jako materiál k pochopení konjunkturálních průzkumů a jejich významu v rámci vývoje ekonomiky.The aim of this diploma thesis is to describe the problematic of business cycle and consumer surveys and represent their current development and usage. The secondary objective is to link economical and statistical bonds of business cycle surveys. First, the work describes the basic definition of business cycle surveys and their users. Further it is graphically and theoretically evaluating the current development of particular confidence indicators and their sub-questions. Subsequently is in frame of the current economic development compared development of leading indicators with the development of gross domestic product (calculated using the production method) using the HP filter. In the last part of the work are modeled one-dimensional ARIMA time series models of branch confidence indicators. Result of the work is business cycle surveys analysis in terms of basic economical and statistical ties. Completed work should serve as a material to understand business cycle survey and their importance in frame of economy development.
Klíčová slova:
ARIMA; Hodrick - Presscot filtr; Hrubý domácí produkt; Konjunkturální průzkumy; Odvětvové indikátory důvěry; Podnikatelský indikátor důvěry; Souhrnný indikátor důvěry; Spotřebitelský indikátor důvěry; ARIMA; Branch confidence indicators; Business confidence indicator; Business cycle surveys; Composite confidence indicator; Consumer confidence indicator; Gross domestic product; Hodrick - Presscot filter
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/38456