Original title:
Inbound marketing
Translated title:
Inbound marketing
Authors:
Popek, Tomáš ; Jon, Jakub (advisor) ; Trnka, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své práci se věnuji Inbound marketingu, který představuje nový pohled na marketing a kterému dosud není věnována taková pozornost, jakou si zaslouží, vůči výsledkům, které může přinášet. Jedná se o kombinaci již existujících a ověřených marketingových metod, které jsou použity pro získání nového zákazníka s minimálními náklady pro organizaci, která tento marketing používá. V první části mojí práce se věnuji definování pojmu Inbound marketing a vysvětlení jeho definice. Dále představuji seznam nástrojů používaných v Inbound marketingu, jejich definice a rozdíly oproti použití těchto nástrojů v ostatních typech marketingů. V druhé části své práce se věnuji představení softwarů pro vedení Inbound marketingových kampaní, jejich popisu a zhodnocení z pohledu koncového uživatele. Dále představuji praktickou ukázku práce v jednom z těchto softwarů na základě reálných požadavků klienta a v závěru své práce uvádím splnění stanovených cílů a vlastní názor na vývoj tohoto trendu v současném marketingu.In my work I focus on Inbound Marketing, which represents a new perspective on marketing, that has not been given the attention it deserves. It is a combination of existing and proven marketing methods that are used to obtain new customers with minimal marketing costs to the organization. The first section of my work is devoted to defining the concept of Inbound Marketing definitions and explanations. Furthermore, I present a list of instruments used in Inbound Marketing, and showcase the definition and differences compared to the use of these tools in other types of marketing. In the second part of the thesis, I focus on the introduction of software for the management of Inbound marketing campaigns, their description and evaluation of the end-user perspective. Furthermore, I present a practical demonstration of work in one of these software's based on real client requirements and at the end of my thesis meet the objectives and my opinion on the development of marketing.
Keywords:
content marketing; definition of blog; definition of Inbound marketing; definition of social network; Green Rope; Hubspot; Inbound marketing; Inbound marketing tools; Infusionsoft; keywords; lead nurturing; marketing automation; search engine optimization; Software as a Service; automatizace marketingu; definice blogu; definice inbound marketingu; definice sociální sítě; Green Rope; Hubspot; Inbound marketing; Infusionsoft; klíčová slov; lead nurturing; nástroje Inbound marketingu; obsahový marketing; optimalizace pro vyhledávače; Software as a Service
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38403