Original title:
Možnost využití sociálních sítí v prostředí firmy
Translated title:
The possibilities of using social networks in company
Authors:
Shchapiotkina, Hanna ; Jon, Jakub (advisor) ; Vacek, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se věnována možnostem využití sociálních sítí v prostředí firmy. V současnosti jsou korporátní sociální sítě velmi důležitým nástrojem pro komunikaci a usnadnění práce uvnitř firem. Proto je užitečné vědět, k čemu slouží firemní sociální sítě a jaké jsou klady a zápory využití těchto nástrojů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. První část podává přehled o hlavních sociálních sítích, jak o všeobecných tak i o oborových. Druhá část představuje praktickou realizaci firemní sociální sítě. Případová studie ukazuje výběr a implementaci sociální sítě uvnitř společnosti. Navíc jsou analyzovány potenciální výhody a nevýhody této implementace. Mezi hlavní cíle dané práce patří blíže seznámit čtenáře s fenoménem firemních sociálních sítí, navrhnout řešení ohledně výběru vhodné firemní sociální sítě pro vybranou společnost, následně zjistit a stanovit užitečnost tohoto nástroje pro firemní rozvoj, představit a prozkoumat moderní komunikační technologie na firemní úrovni. Tyto technologie jsou považovány za sociální sítě a jsou určeny ke zlepšení komunikace uvnitř a mezi podniky.This bachelor thesis deals with the opportunities of usage social networks within a company. At the moment, corporate social services are an important instrument for communication and facilitation inside the company. That's why, it is important to know, what social networks serve for and what are the pros and cons of using these instruments. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first part gives a preview of the main social networks, both in general and detailed. The second part presents the practical implementation of a company's social network. The case study shows the selection and implementation of social network inside the company. More than that, the potential advantages and disadvantages inside the company are also analyzed. Among the main goals of this thesis are to get the reader acknowledged with the phenomenon of social networks, to offer a solution regarding how to choose the most suitable social network for a particular company, to present and analyze the modern communication technologies on a company level. These technologies are considered to be social networks and are meant to improve the communication inside and between companies.
Keywords:
Bitrix24; Corporate governance; corporate social networks; implementation; modern communication technologies; Bitrix24; implementace; korporátní sociální sítě; moderní komunikační technologie; Podnikové řízení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38398