Original title:
Factors influencing consumer purchasing intention on Thai herbal tea in Germany
Translated title:
Factors influencing consumer purchasing intention on Thai herbal tea in Germany
Authors:
Surattanaporn, Sukontha ; Štěrbová, Ludmila (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] Tea consumption has been increased, especially in Germany, as consumers are more concerned about health taking care for the people at different ages. Consumers are more careful of what they are consuming, and increasingly consuming the products which are originally come from nature. Herbal tea industry became more attractive and shows opportunities to the firms as well as consumers. A study about factors that can persuade or motivate consumer's intention to buy herbal tea from Thailand can help the entrepreneurial herbal firm or marketers in Thailand, or tea importer in Germany to realized the importance of factors influences consumer purchasing intention of Thai herbal tea in Germany, and it affect to consumer's decision making. Descriptive research was employed in the research methodology of this study as it helps answering research questions related to consumer attitude towards herbal tea, and relationship between each studying factors in this study. This research provides result from studying and analyzing the problems based on research objectives in order to investigate factors that influences consumer intention to purchase herbal tea, especially herbal tea from Thailand, which is the country that consume many different kinds of herbs in each day. The research had been done through questionnaire survey from 115 respondents from the range of age 21to 60 years old German consumers, who are living in the area of Mainz, Frankfurt, and Wiesbaden. The quantitative data was analyzed using SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) to measure the relationship between variables and how it affects to purchasing intention of a consumer; the analysis of linear regression, correlation, and one-way ANOVA had been applied. Based upon the results of this study, several suggestions can be made to increase consumer perception and purchase intention of herbal tea from Thailand. First, the producers should pay attention on product quality as it is the factor that impacts their decision the most compared to other factors. Second, the word herbal tea from "Thailand" should be promoted on the package as well as its attribute because consumers trust that the quality of Thai herbal tea is good, and healthy.Konzumace čaje roste, zvláště v Německu, neboť spotřebitelé dbají o své zdraví a dávají si více pozor na to, co konzumují. Roste konzumace přírodních produktů. Čajový průmysl se stal atraktivním a ukazuje možnosti podnikům stejně jako spotřebitelům. Studie o faktorech, které mohou přesvědčit nebo motivovat spotřebitele kupovat bylinné čaje z Thajska může pomoci výrobcům čaje v Thajsku nebo dovozcům čaje do Německa uvědomit si význam těchto faktorů. K zodpovězení výzkumných otázek byla užita metoda deskripce. Výzkumné otázky se týkaly postoje spotřebitelů k bylinnému čaji a směřovaly k zjištění vztahů mezi zkoumanými faktory. Otázky zodpovědělo 115 oslovených spotřebitelů ve věku 21-60 let, kteří žijí v oblasti Mohuče, Frankfurtu a Wiesbadenu. Kvantitativní data byla analyzována s využitím SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) ke změření vztahu mezi proměnnými a jejich vlivu na záměr spotřebitele nakoupit, s využitím lineární regrese, korelace a ANOVA. Tento výzkum předkládá výsledky analýzy faktorů ovlivňujících rozhodnutí spotřebitele koupit si bylinný čaj z Thajska, což je země, která spotřebovává mnoho různých druhů bylinných čajů. Na základě výsledků byla vytvořena doporučení: výrobci se musí věnovat kvalitě produktu a slovo bylinný čaj z Thajska musí být zvýrazněn na obalu, neboť spotřebitel věří tomu, že thajský čaj je dobrý a zdravý.
Keywords:
Consumer behaviour; Germany; Tea; Thailand; Německo; Spotřebitelské zvyklosti; Thajsko; čaj
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37857