Název:
Ocenění Škoda auto a.s.
Překlad názvu:
Evaluation of Škoda auto a.s.
Autoři:
Tumashenka, Anton ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Goldscheidová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je zjištění tržní hodnoty mezinárodní společnosti pro účely prodeje nespecifikovanému kupujícímu. Předmětem ocenění je dynamicky se rozvíjející český podnik Škoda Auto a.s. Diplomová práce se skládá ze šesti částí. První částí ocenění dané společnosti bude strategická analýza, jejímž výsledkem bude prognózování tržeb. Další částí bude vypracování finanční analýzy, jako základu pro vyhodnocení finančního zdraví společnosti. Závěrem finanční analýzy bude výrok, zda společnost splňuje předpoklad going concern. V následující části bude rozdělení aktiv společnosti z hlediska provozní potřebnosti. Ve čtvrté části bude provedena analýza generátorů hodnoty a v páté bude sestaven finanční plán na prognózované období. Pokud z předcházejících analýz nebudou zjištěny údaje, které by znemožnily nekonečné trvání podniku, bude společnost, v poslední části diplomové práce, oceněna metodou DCF entity a metodou tržního porovnání.The aim of this thesis is to determine the market value of the international company for the purpose of selling unspecified buyer. The object of evaluation is a dynamically developing Czech company Škoda Auto. The thesis consists of six parts. The first part of the evaluation is the strategic analysis, which will lead to forecasting sales. Another part is the preparation of the financial analysis as a basis for evaluating the financial health of the company. Finally, financial statement analysis will be whether the company meets the Going Concern assumption. In the following section the distribution of the assets of the company in terms of operational necessity. In the fourth part will analyze the generators of value and the fifth is the financial plan for the forecast period. If the foregoing analysis will not find the data, that would disable the firm's persistency endless, the company will be valued using the DCF Entity method and market comparison method in the last part of my work.
Klíčová slova:
DCF Entity; finanční analýza; generátory hodnoty; ocenění podniku; strategická analýza; business valuation; DCF Entity; financial analysis; generators of value; strategic analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20442