Original title:
Klamavá reklama z hlediska "průměrného spotřebitele"
Translated title:
Misleading advertising from the point of view of average consumer
Authors:
Hobzová, Anna ; Štěpánek, Petr (advisor) ; Vavrečka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá evropskou právní úpravou ochrany spotřebitele před klamavou reklamou za použití institutu průměrného spotřebitele. Za cíl si klade zjistit, zda tento institut ve své současné podobě efektivně funguje, a spotřebitele tak chrání. Pomocí výkladu pojmů a aplikace metody průměrného spotřebitele v modelových situacích práce dochází k závěru, že nynější způsob využívání tohoto prostředku ochrany spotřebitele je nedostatečný. Práce proto představí i autorkou navrhované řešení.This bachelor's thesis deals with the European legislation of consumer protection from misleading advertising using the institute of average consumer. The objective is to determinate whether the institute in its current form works efficiently and really protects the consumer. After explanation of basic terms and application of the method of average consumer on some specific situations, the thesis concludes, that the current way of using average consumer is not sufficient. The thesis also brings a possible solution created by the author.
Keywords:
average consumer; consumer protection; european law; misleading advertising; evropské právo; klamavá reklama; ochrana spotřebitele; průměrný spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37325