Název:
Ocenění podniku Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o.
Překlad názvu:
The evaluation of Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o.
Autoři:
Prachař, Pavel ; Heřman, Jan (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je věnována ocenění podniku Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o. K ocenění bylo použito několik oceňovacích metod, mezi které patří metoda diskontu cash flow (FCFE a FCFF) a metoda diskontu ekonomické přidané hodnoty (EVA). Celá práce se skládá ze dvou velkých celků. Prvním z nich je teoretická část, kde je možno se dočíst o všeobecných věcech okolo oceňování, jako co je to podnik, proč se oceňuje, jaké jsou kategorie hodnot atd. Druhý velký celek je věnován praktické části, kam spadá strategická analýza, a tvorba generátorů hodnoty (gh tržeb, gh ziskové marže, gh pracovního kapitálu, a gh dlouhodobého majetku). Z těchto čtyř generátorů hodnoty je vytvořen finanční plán společnosti pro roky 2012-2016. Tento finanční plán je použit, jako podklad k výslednému ocenění. Hodnota podniku Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o. byla stanovena ke dni 30. dubna 2013 ve výši 24 483 mil. Kč.This final thesis is focused on evaluation of company Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o. There were used several evaluation methods, among which belong cash-flow discount method (FCFE and FCFF) and economic value added discount method (EVA). The final thesis is composed of two main parts. The first theoretical part provides general insight into evaluation methodology. For example what company is, why evaluation should be performed, what evaluation categories exist etc. The second part is dedicated to practical use of evaluation knowledge. This includes strategic analysis, creation of value generators (i.e. sales, profit margin, working capital, and long-term assets value generators). From four of these value generators, company financial plan for years 2012-2016 has been made. Financial plan is then used as source for final evaluation. The evaluation of Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o. at 30 April 2013 equals to 24,483 million CZK.
Klíčová slova:
hodnota podniku; Oceňování podniku; Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o.; TPCA; výnosové metody; Business valuation; DCF; Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o.; TPCA; value of company
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/36787