Original title:
Ocenění podniku KIEKERT-CS, s.r.o.
Translated title:
Business evaluation of the company Kiekert-CS, s.r.o.
Authors:
Kurka, Jan ; Heřman, Jan (advisor) ; Zeman, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je stanovení tržní hodnoty podniku Kiekert-CS, s.r.o. k 1. 4. 2013. Jako první je sestavena strategická analýza, která má v celém ocenění klíčovou úlohu, neboť je zde určen potenciál trhu, potenciál podniku Kiekert-CS, s.r.o. a také prostředky, kterými podnik disponuje. Pro stanovení potenicálu trhu je využito několika studií předních poradenských společností. Následně je sestavena finanční analýza a prognóza generátorů hodnoty, ze které vychází finanční plán. Pro samotné ocenění je využita metoda DCF equity, která je brána jako základní, a doplňková metoda tržních multiplikátorů. Výsledná hodnota tržní hodnota podniku Kiekert-CS, s.r.o. je stanovena v rozmezí 2,9 mld Kč až 3,4 mld Kč s tím, že za nejpravděpodobnější hodnotu atuor považuje 3,38 mld Kč.The aim of this thesis is to determine the market value of the company Kiekert-CS, s.r.o. as of 1 April 2013. Strategic analysis is the first part of this thesis, which has a crucial role throughout the valuation, because there is identified the market development potential, business potential of Kiekert-CS, s.r.o. and the means, which the company owns. Several studies of leading consulting companies are used for determination of market potential. Subsequently, there is prepared financial analysis and value drivers forecast, which underlines the financial plan. DCF equity method serves as an essential method within the process of valuation, method of market multiples is used as a complementary one. The final market value of the company Kiekert-CS, s.r.o. is set in the range of 2,9 billion CZK and 3,4 billion CZK, with the most likely market value considered by the author 3,38 billion CZK.
Keywords:
DCF equity; market multiples; production of automotive locks; strategic analysis; DCF equity; strategická analýza; tržní multiplikátor; výroba automobilových zámků
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36263