Original title:
Trh současného výtvarného umění
Translated title:
The market of contemporary fine art
Authors:
Pavlíčková, Eva ; Černá, Jitka (advisor) ; Dvořáková, Olga (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce "Trh současného výtvarného umění" se zabývá arts marketingovými procesy srovnatelných komerčních galerií, zaměřených na mladé české umění. Teoretická část je zaměřena na arts marketing a jeho uplatnění v kultuře. V praktické části jednotlivé marketingové činnosti zkoumám pomocí expertních rozhovorů, a dále je pak pomocí konkurenční analýzy srovnávám s galerií Dvorak sec contemporary. Cílem této práce je srovnání a poměření jednotlivých marketingových procesů konkurenčních galerií působících na trhu se současným výtvarným uměním.This thesis "The market of contemporary fine art" explores the arts marketing processes of comparable commercial galleries, aimed at young Czech art. The theoretical part focuses on arts marketing and its application in the art scene. The practical part focuses on the analysis of individual marketing activities with the help of expert interviews, and then uses a competitive analysis to contrast the marketing methods of the Dvorak sec contemporary art galleries. The aim of this work is to compare and to consider the individual marketing processes of competitive galleries in the marketplace of contemporary art.
Keywords:
artist; arts; clients; Gallery; market; marketing; Galerie; klienti; marketing; trh; umělec; umění
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36115