Original title:
Cílení reklamy na internetu
Translated title:
Targeted advertising on the internet
Authors:
Pokorná, Alena ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Baranyk, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je zhodnotit a případně navrhnout efektivnější využití cílené reklamy na internetu pro konkrétní společnost. Tato práce nemá za cíl poskytnout unifikovaný návod pro podobné společnosti. Hodnocení je zcela individuální pro danou společnost. Abych tohoto cíle dosáhla, popíši nejprve prostředí internetového marketingu. Zaměřím se na cíle internetových kampaní, metriky hodnocení úspěšnosti reklamy, na druhy internetových reklam a zejména na druhy cílení. Představím charakteristiku firmy a poté přiblížím současný stav internetového marketingu v této firmě a navrhnu případná zlepšení.An objective of the thesis is to evaluate and possibly suggest a more effective use of an ad targeting for a concrete company. This thesis does not aim on providing a unified instruction for similar companies. The evaluation is individual for this company. To reach this objective I describe an internet marketing environment. I focus on objectives of internet campaigns, metrics for ad success rating, types of internet advertising and mainly on types of targeting. I describe the company characteristics, bring the internet marketing situation in this company and suggest possible improvements in this area.
Keywords:
advertising; internet marketing; marketing; targeting; cílená internetová reklama; cílení; druhy cílení; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36063