Název:
Analýza dostupnosti produktov na predajni v oblasti FMCG
Překlad názvu:
Analysis of on-shelf-availability in FMCG industry
Autoři:
Krišťák, Dávid ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca Analýza dostupnosti produktov na predajni v oblasti FMCG popisuje a analyzuje projekt spoločnosti Unilever ČR s jedným z jej zákazníkov v oblasti retailového predaja. Jej teoretická časť sa zaoberá definovaním a popisom logistického reťazca a špecifikami v oblasti rýchloobrátkového tovaru (FMCG) a jeho distribúcie, problematikou zásob a oblasťou dostupnosti tovaru pre konečného kupujúceho, čo je jej hlavnou časťou, ktorej sa venuje aj podstatná časť praktickej časti. Práca rozoberá moţné dôvody prečo dochádza ku výpadkom či ilustruje správanie sa kupujúceho v prípade, ţe tovar, ktorý zamýšľal si kúpiť je preňho nedostupný. Časť práce je o projekte OSA, on shelf availability. Tento projekt je tu predstavený, definovaná metodika a jeho výsledky. Dôležitou a nedielnou súčasťou je oblasť zaoberajúca sa nápravnými opatreniami, ktoré pomôžu zákazníkovi vyvarovať sa podobných problémov v budúcnosti.Diplomová práce Analýza dostupnosti produktů na prodejně v oblasti FMCG popisuje a analyzuje projekt společnosti Unilever ČR s jedním z jejích zákazníků v oblasti retailového prodeje. Její teoretická část se zabývá definováním a popisem logistického řetězce a specifiky v oblasti rychlo obrátkového zboží (FMCG) a jeho distribuce, problematikou zásob a oblastí dostupnosti zboží pro konečného kupujícího, což je její hlavní částí, které se věnuje i podstatná část praktické části. Práce rozebírá možné důvody, proč dochází k výpadkům a ilustruje chování kupujícího v případě, že zboží, které zamýšlel si koupit, je pro něj nedostupné. Část práce je o projektu OSA, on shelf availability. Tento projekt je zde představen, definovaná metodika a jeho výsledky. Důležitou a nedílnou součástí je oblast zabývající se nápravnými opatřeními, které pomůžou zákazníkovi vyvarovat se podobných problémů v budoucnosti.This Diploma Thesis, Analysis of on-shelf-availability in FMCG industry, describes and analyses the project of Unilever CR company and one of its retail customers. Its theoretical part defines the supply chain and its specifications in FMCG (fast moving consumer goods) industry. It tries to find out why there are several cases when goods are not available on shelf for final buyer (project OSA- on shelf availability). The results and project itself is a part of analytical part of this Thesis. Last but not the least is the part analyzing the measures to avoid the out of stock situation in next occasions.
Klíčová slova:
dostupnost produktů na prodejně; FMCG; logistický řetězec; zákazník; zásoba; customer; FMCG; on shelf availability; stock; supply chain
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/36010