Original title:
Marketing Strategy of Cosmetics Industry in China
Translated title:
Marketing Strategy of Cosmetics Industry in China
Authors:
Chen, Shu ; Král, Petr (advisor) ; Jurek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] Today, in the context of globalization and Chinese "open door" policy, many different international cosmetics companies are going to the Chinese market and existing companies are trying to enlarge their appearance to earn more profit margins.The main aim for writing this thesis on this topic was to analyze Chinese cosmetics industry environment via PEST analysis and the development of the industry. It's important to select a marketing strategy when doing business in China because of the huge difference between Chinese social and business culture in the Western countries.Dnes v kontextu globalizace a čínské politiky otevřených dveří mnoho různých mezinárodní kosmetických firem vstupuje na čínský trh a firmy mi již existující na čínském trhu se snaží zlepšit svoji pozici a zvýšit své zisky .Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat prostředí čínského kosmetického průmyslu prostřednictvím PEST analýzy a vývoj kosmetického odvětví. Pro podnikání v Číně je nutné zvolit správnou marketingovou strategii kvůli obrovským rozdílům mezi čínskou a západní kulturou.
Keywords:
China cosmetics environment; Direct selling; Financial crisis; finanční krize; PEST analýza kosmetického odvětví v Číně; přímý prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35939