Název:
Psychology of pricing
Překlad názvu:
Psychology of pricing
Autoři:
Bimaj, Arjola ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] Price is the element of the marketing mix that has direct effect in the profits of a company. The right price can boost the profit and the wrong price can significantly shrink it. Thus, the businesses need to set the right price in order to maximize their revenues. However, the newest factors in the economic field, the continuous changes in the environment and the current financial situation in the world has eroded the pricing power and forces the managers to look in every direction in order to be able and keep up with the changes. Therefore, the aim of the thesis is to study the psychology of pricing related to the factors that affect the consumers' psychology and behavior when it comes to purchasing decision. The information will be then useful inputs for the companies in order to understand these factors and use them to set the most suitable pricing method for their product.Cena je jedním z indikátorů marketingového mixu, který přímo ovlivňuje zisk společnosti. Správná cena může zvýšit zisk a naopak nesprávně stanovená cena může výrazně zisk snížit. Podniky tedy při stanovování cen svých produktů musí zohledňovat řadu faktorů, přičemž jedním z cílů je maximalizovat své příjmy. Moderní faktory v hospodářské oblasti, kontinuální změny v životním prostředí či současná finanční situace ve světě dosavadní systém cen narušily, avšak zároveň nutí manažery hledat nové způsoby, aby byly jejich produkty schopny držet krok s těmito změnami. Cílem této diplomové práce je tedy studovat psychologii cen v souvislosti s faktory, jež ovlivňují psychologii a chování spotřebitelů, pokud jde o nákupní rozhodování. Zjištěné informace poté mohou sloužit jako užitečné vstupy pro podniky s cílem pochopit tyto faktory a jejich použití, aby tak posléze byli schopny zajistit nejvhodnější způsob stanovení ceny za svůj produkt.
Klíčová slova:
behaviorální ekonomie; metody určování ceny; psychologie spotřebitele; psychologie tvorby cen; spotřebitelské chování; trh; vnímání; Behavioral Economics; Consumer behavior; Consumers psychology; Market; Perception; Pricing methods; Psychology of pricing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35912