Original title:
Analýza výběru vhodného CRM systému.
Translated title:
Analysis of an appropriate CRM system selection
Authors:
Leitmančík, Adam ; Lorenc, Miroslav (advisor) ; Junková, Simona (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Pomocí třech odlišných reálných CRM produktů (Salesforce.com, MS Dynamics CRM,e-Way CRM) řeší řadu ukázkových problémů a požadavků ve třech fiktivně vytvořených firmách. Kvalitně nastaveným CRM systémem může vést k nižším nákladům na získávání informací pro vedoucí pracovníky, na získávání informací o zákazníkovi pro obchodní zástupce a celkově lepší spolupráci se zákazníkem. Problémem, který může nastat, a který řeší tato práce je výběr správného CRM řešení do podniku po zhodnocení funkcionality, ceny a možných komplikací při zavedení.Using three different real CRM products (Salesforce.com, MS Dynamics CRM, e-CRM Way)solves a number of sample problems and requirements of three exemplar companies. The right configuration of CRM system may lead to lower costs of obtaining information for managers, obtain information about customer for sales representatives and better overall cooperation with the customer. A problem that may arise and that is solved it this work is selection of the right CRM solution for the company after evaluation of the functionality cost, and potential complications during implementation.
Keywords:
CRM; Customer Relationship Management; e-Way CRM; Global Customer Relationship Management; MS Dynamics; Salesforce; CRM; Customer Relationship Management; e-Way CRM; Global Customer Relationship Management; MS Dynamics; Salesforce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35897