Original title:
Analýza, výběr a zavedení CPM řešení pro malou firmu
Translated title:
Analysis, selection and implementation of CPM solution for a small company
Authors:
Dyntar, Ladislav ; Maryška, Miloš (advisor) ; Novotný, Ota (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje modernímu konceptu řízení společnosti Corporate Performance Management (CPM, řízení podnikové výkonnosti) a jeho implementaci do vybraného malého podniku. První část práce je zaměřena na popis konceptu CPM a jeho jednotlivých komponent (procesů, metodik, metrik a aplikací). Teoretická část se dále zaobírá vybranými implementačními postupy a dostupnými zralostními modely pro CPM. V druhé části práce je čtenář seznámen s konkrétním malým podnikem, jeho aktivitami, organizační strukturou a důvody pro zavedení CPM. Následuje analýza zralosti podniku pro zavedení CPM a navržení kroků pro implementaci CPM. Tyto kroky vychází z frameworku představeného v této práci, který byl vytvořen spojením jednotlivých přístupů implementace s dostupným zralostním modelem pro CPM. V rámci třetí části práce, věnované implementaci CPM, je nejprve provedena analýza trhu s CPM aplikacemi v cloudu, následovaná recenzí dvou vybraných řešení. Pro výběr vhodného nástroje je sestaven multikriteriální model. Samotná implementace, její výsledky a zhodnocení jsou součástí poslední kapitoly praktické části.This thesis is devoted to the modern management concept of Corporate Performance Management (CPM, enterprise performance management) and its implementation in selected small company. The first part focuses on the description of the concept of CPM and its individual components (processes, methodologies, metrics and applications). The theoretical part also deals with selected implementation procedures and available CPM maturity models. In the second part a particular small company is introduced to the reader, together with its activities, organizational structure and the reasons behind their interest in CPM. It is then followed by an analysis of the company, its CPM maturity and proposed steps for CPM implementation. These steps are based on the framework presented in this work, which was created by combining different approaches to CPM implementation and available CPM maturity model. The third part, devoted to the implementation of CPM, starts with an analysis of the CPM in the cloud market, followed by a review of two selected solutions. To select the appropriate application, a multi-criterion model is created. The description of actual implementation, and evaluation of its results are included in the last chapter.
Keywords:
cloud; Corporate Performance Management; cpm; implementation of CPM,; kpi; kri; multi-criterion model; pi; saas; small enterprise; cloud; Corporate Performance Management; CPM; implementace CPM; KPI; KRI; malý podnik; multikriteriální model; PI; SaaS; řízení podnikové výkonnosti
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35885