Original title:
Budovanie identity a imagu športového klubu
Translated title:
Building identity and image of a sport club
Authors:
Kuchár, Róbert ; Novotný, Jiří (advisor) ; Ščiklin, Alexandr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca bola zameraná na skúmanie identity a imagu športových klubov. Získané a analyzované teoreticko-metodické informácie poslúžili, ako oporný bod pri tvorbe teoretickej časti, ktorá bola zameraná na dva špecifické kluby (Tatran Prešov a Sparta Praha). Cieľom bolo analyzovať ich stratégiu v oblasti budovania identity a následného vyskúmania prevládajúceho imagového názoru medzi širokou verejnosťou, ktorý bol získaný pomocou dotazníkového šetrenia. V úvode práce bola vystavená hypotéza, ktorá nebola úplne potvrdená, ale na druhú stranu, ani vyvrátená. Záver sumarizuje dosiahnuté, analyzované výsledky a prípadné odporúčania a návrhy v oblasti zlepšovania budovania identity, ktoré by mohli priniesť pozitívnejšieho ohlasu medzi širokou verejnosťou.Práce byla zaměřena na zkoumání identity a image sportovních klubů. Získané a analyzováné teoreticko-metodické informace posloužily jako opěrný bod při tvorbě teoretické části, která byla zaměřena na dva specifické kluby (Tatran Prešov a Sparta Praha). Cílem bylo analyzovat jejich strategii v oblasti budování identity a následného vyskúmania převládajícího imagové názoru mezi širokou veřejností, který byl získán pomocí dotazníkového šetření. V úvodu práce byla vystavena hypotéza, která nebyla zcela potvrzena, ale na druhou stranu, ani vyvrácena. Závěr shrnuje dosažené, analyzovány výsledky a případná doporučení a návrhy v oblasti zlepšování budování identity, které by mohly přinést pozitivnějšímu ohlasu mezi širokou veřejností.This work is focused on researching identity and image of sport clubs. Gained and analyzed theoretical - methodical information served as a basic point for the creation of theoretical part which is focused on two particular clubs (Tatran Prešov and Sparata Praha). The aim was to analyze their strategy in the area of creation of the identity, and consequently researching the main image opinion among public which was obtained by a questionnaire. At the beginning of this thesis a hypothesis was sated, which was not completely approved, but on the other hand it was not disapproved. The end summarizes reached and analyzed outcomes and recommendations and suggestions in the area of improvement of identity creation which could bring positive reactions among wide public.
Keywords:
football, handball,; Identity, image, sport club,; Tatran Presov, AC Sparta Praha; futbal, házená; identita, image, sportovní klub; Tatran Prešov, AC Sparta Praha
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35882