Original title:
Internetové stránky jako významný marketingový faktor vybraných společností
Translated title:
Internet pages as a significant marketing factor of chosen companies
Authors:
Maixner, Jakub ; Chylíková, Hana (advisor) ; Tahtah, Wafic (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá porovnáním internetových stránek společností specializujících se na komerční a sportovní podlahové krytiny. V první části jsou uvedeny teoretické pojmy týkající se retail marketingu, podlahových krytin a internetových stránek. Je zde také definována SWOT analýza.Další část se zabývá představením současné ekonomické situace v oboru podlahovin a také krátkým představením všech společností. V závěrečné části práce je uvedeno porovnání internetových stránek, SWOT analýza všech společností a závěrečné vyhodnocení.This bachelor thesis focuses on the comparison of web pages of companies which specialize in commercial and sports flooring. Theoretical part of this thesis defines important retail marketing terms, commercial and sports flooring terms as well as main criteria for web pages comparison. In addition to that definition of SWOT analysis is also mentioned. The second part focuses on introduction of current economical situation in the area of flooring in Europe and Czech Republic. Introduction of the chosen companies is also included in this part. The final part presents the comparison of web pages of chosen companies and shows SWOT analysis for each of these companies.
Keywords:
Commercial and sports flooring; Internet pages; SWOT analysis; Internetové stránky; Podlahové krytiny; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35776