Original title:
Trh ovocných piv v České republice
Translated title:
The market of fruit beer in the Czech Republic
Authors:
Kusáková, Iva ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na trh s ovocnými pivy v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. V první kapitole je popsán marketingový výzkum a kvalitativní a kvantitativní metody marketingového výzkumu. Druhá kapitola charakterizuje značku, hierarchickou strukturu značek, positioning značky a výzkum ceny. V praktické části je představen trh s ovocnými pivy v České republice. Dále je v praktické části popsáno vlastní dotazníkové šetření. Cílem bakalářské práce je zjistit, kdo je cílovou skupinou ovocných piv na českém trhu, jaké mají čeští spotřebitelé povědomí o značkách ovocných piv a jakou cenu spotřebitelé očekávají u půllitrového lahvového ovocného piva prodávaného v obchodě.This thesis is focused on the market with fruit beer in the Czech Republic. It is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part is composed of two chapters. Market research, qualitative and quantitative methods of market research are described in the first chapter. The second chapter characterizes the brand, hierarchical structure of brands, positioning and price research. The market with fruit beer in the Czech Republic is introduced in the practical part. Next, the own questionnaire survey is described. The aim of this thesis is to discover the target group of fruit beer. Then, what awareness the Czech consumers about fruit beer have and what price consumers reckon for half-litre fruit beer sold in the shop.
Keywords:
brand; fruit beer; market research; price; questionnaire survey; cena; dotazníkové šetření; marketingový výzkum; ovocná piva; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35744