Original title:
Business model internetové platformy a jeho implementace
Translated title:
Business model of Internet platform and its implementation
Authors:
Urban, Bohumil ; Mejdrech, Vlastimil (advisor) ; Koliš, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Business model internetové platformy a jeho implementace předkládá konkrétní doporučení při stanovení business modelu pro internetovou platformu, cílenou na sociální síť Twitter. V první části se věnuje teoretickým pohledům na vytváření platformy, business modelu, strategie vstupu na zahraniční trhy. V druhé části analyzuje vytváření a implementaci konkrétní platformy - influenta. V závěrečné části přináší syntézu poznatků z teorie i praxe a nabízí konkrétní doporučení pro implementaci. Navrhuje časovou a finanční úsporu i alternativy využití business modelu.Diploma thesis Business model of Internet platform and its implementation offers specific recommendations while establishing a business model of an Internet platform, based on social network Twitter. The first part focuses on theoretical approaches to platform creation, business model creation and strategy of foreign market penetration. In the second part steps for implementation of a specific platform- influento are analysed. The final part gives synthesis of knowledge aquiered in both theoretical and practical part and contains step by step recommendation for implementation. It suggests time and financial savings suggestions as well as alternatives to business model usage.
Keywords:
Business model; Foreign market; Internet aplication; Teamwork; Twitter; Business model; Internetová aplikace; Twitter; Týmová spolupráce; Zahraniční trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35735