Original title:
Akvizice nových spotřebitelů z mladé generace pro tradiční českou značku
Translated title:
The acquisition of new consumers of the young generation for traditional Czech brand
Authors:
Javořík, Tomáš ; Koudelka, Jan (advisor) ; Šíšová, Lenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem akvizice nových zákazníků z řad mladé generace. Práce v teoretické části pojednává o kupním chování spotřebitelů, metodách použitých v praktické části práce a zejména pak o trhu kávy. Práce se nejprve zaměřuje na kávu a kávový trh obecně, následně je důraz kladen zejména na trh kávy v České republice, jeho vývoj a specifika. V praktické části přichází na řadu představení konkrétní společnosti, následná analýza tržních dat a spotřebitele. Analýza spotřebitele je provedena za pomoci kvalitativního i kvantitativního marketingového výzkumu. Cílem práce je odhalení potenciálu a adresování problémů dané značky.This thesis deals with the acquisition of new customers from among the young generation. In the theoretical part thesis deals with the purchase of consumer behavior, the methods used in the practical part and especially the coffee market. Firstly, the work focuses on coffee and coffee market in general then the emphasis is put mainly on the coffee market in the Czech Republic. In the practical part comes introduction of the particular company, the subsequent analysis of market data and consumer. Consumer analysis is performed using both qualitative and quantitative marketing research. The aim is to detect potential and addressing problems of the brand.
Keywords:
Acquisition of new customers; Coffee market; Consumer behavior; Marketing research; Akvizice nových zákazníků; Marketingový výzkum; Spotřební chování; Trh kávy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35654