Original title:
Internet jako prostředek proniknutí na trh
Translated title:
Internet as a tool through entering the new foreign market
Authors:
Kofroň, Jakub ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Topolová, Ivana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o možnostech využití internetu při pronikání na zahraniční trh. Práce je na základě teoretických i praktických znalostí rozdělena na dvě základní části. První část prezentuje teoretické informace spojené s využitím internetu pro oblast podnikání. V druhé části je pozornost věnována využití teoretických znalostí v praxi. Praktická část je provázána zkušenostmi s vedením internetového marketingu a to na všech úrovních práce a obsahuje jak fakticky-teoretické informace, tak reálná data získaná od skutečných společností. Tato data jsou využita k vykreslení důležitých informací a slouží jako názorné ukázky. Cílem práce je stanovení optimálního postupu při pronikání společnosti na zahraniční trh prostřednictvím internetu.The main purpose of the Bachelor thesis is to subscribe and design optimal procedures for companies who aim to enter the new foreign market via the internet. The thesis is also based on theoretical and working knowledge. The first chapter of the Bachelor thesis is focused on demarcation internet surroundings. In addition, the first chapter highlights the main advantages and disadvantages of the internet and also show possibilities of the internet such as a revolutionary medium. The second part represents the mentioned optimal procedure by entering the new foreign market. To sum up, this thesis exploits the author's working experience and presents a summary of current activities that a company could use in the internet environment.
Keywords:
internet; internet marketing; promotion; Internet; Internetové podnikání; Internetový marketing; Proniknutí na trh prostřednictvím internetu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35619