Original title:
Analýza obchodních vztahů: návrh efektivní formy motivace subjektů distribuční sítě k odběru produktů
Translated title:
Analysis of Business Relationships: Suggestion of Effecient Motivation Scheme of Distribution Channel to Purchase Goods
Authors:
Slezáková, Jana ; Melcher, Ota (advisor) ; Čajka, Radek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce má za cíl vymezit základní teze v oblasti motivace subjektů distribuční sítě k odběru produktů výrobní společnosti. Především se zabývá způsoby motivace subjektů distribuční sítě v rámci ekonomických a neekonomických odměn. Slouží základní rámec pro případnou hlubší analýzu výrobně odběratelských vztahů V praktické části práce je navrhnut systém odběratelských bonusů pro imaginární výrobní firmu a subjekt její distribuční sítě. Dále je vytvořen návrh rámcové kupní smlouvy mezi touto výrobní společností a odběratelem.The diploma thesis aims to establish the basic principles in the field of motivaion of distribution subjects to buy the products from manufaturer. In the first part there are the principles and ways of motivation described. The thesis is focused on economic and non-economic bonuses. It sets the basic principles in manufacturer -- customer realtionships. In the application part of the thesis we suggest the scheme of customer trade bonuses of imaginary manufacturer and its distributor. There is a framework purchase contract between a manufacturer and distributor suggested.
Keywords:
Distribution channel; Framework pruchase contract; Trade deals; distribuční síť; odběratelské bonusy; rámcová kupní smlouva
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35592