Original title:
Komunikace firemních hodnot
Translated title:
Communication of corporate values
Authors:
Hekšová, Tereza ; Králová, Tereza (advisor) ; Kašparová, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá firemní kulturou a firemními hodnotami a jejich komunikací směrem k zaměstnancům a klientům společnosti ČSOB. V teoretické části je rozebrána firemní kultura, její charakteristika, prvky a také její přínos pro fungování společnosti. Dále jsou zde vysvětleny pojmy firemní hodnoty a etický kodex. Další nedílnou součástí je téma komunikace. Praktická část je zaměřená na firemní kulturu a hodnoty společnosti a analýzu jejich komunikace. Na základě této analýzy je pak navržen způsob komunikace nových firemních hodnot.The thesis focuses on corporate culture and corporate values and it's communication to employees and clients of the ČSOB company. In the theoretical part will be explained the concepts of corporate culture, it's characteristics and elements as well as the contribution for the company. There are also explained the concepts of corporate values and code of ethics. Another integral part is the field of communication. The practical part focuses on the corporate culture, values of CSOB and the analysis of it's communication. On the basis of this analysis is proposed the way of communication of the new corporate values.
Keywords:
communication; corporate culture; corporate ethics; corporate values; firemní hodnoty; firemní kultura; komunikace; podniková etika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35556