Original title:
Marketingová komunikace zaměřená na seniory
Translated title:
Marketing communication targeted at seniors
Authors:
Palková, Zuzana ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Matušinec, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá potenciálem českých seniorů pro marketingovou komunikaci. Na základě sekundárních i primárních výzkumů přibližuje základní charakteristické znaky spotřebitelského chování generace 55+, její vztah k reklamě a nastavení vhodného komunikačního mixu. V práci je také zanalyzován a následně zhodnocen praktický příklad marketingové kampaně na seniory firmy GlaxoSmithKline.The master thesis deals with the potential of Czech seniors for Czech marketers. On the basis of secondary as well as primary researches the main elderly consumers' behavioral characteristics, their attitude to commercials and the best practise of communication mix are covered in the thesis. There is also the analysis of the practical example of communication campaign targeting at generation 55+, included its evaluation.
Keywords:
communication campaign; communication mix; elderly; generation 55+; marketing communication; seniors; generace 55+; komunikační kampaň; komunikační mix; marketingová komunikace; senior; stárnutí populace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35541