Original title:
Rebranding obchodní značky
Translated title:
Rebranding
Authors:
Nejedlá, Iveta ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Doležel, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je monitorovat proces rebrandingu obchodní značky na příkladu společnosti EFKO-karton, s.r.o. V teoretické části jsou nejprve definovány základní pojmy této problematiky -- obchodní značka, branding a rebranding, a následně je představen obecný postup rebrandingové kampaně spolu s jejími atributy. Stručně jsou popsány příklady neúspěšného rebrandingu. V praktické části práce jsou vymezena hodnotící kritéria úspěšnosti kampaně, na které navazuje podrobná analýza rebrandingu společnosti EFKO-karton, s.r.o., a především rebrandingu její značky Igráček. Ke zhodnocení úspěšnosti z pohledu spotřebitelů je v závěrečné části zpracován výzkum analyzující spokojenost cílové skupiny zákazníků s provedenými změnami.This diploma thesis aims to monitor a process of rebranding on an example of the company EFKO-karton, s.r.o. At the beginning of the theoretical part, the basic terms of the issue are defined - brand, branding and rebranding, afterwards a general rebranding campaign framework is introduced along with it's attributes. Unsuccessful campaigns are briefly introduced. In a practical section of the thesis, the evaluation criteria are defined followed by detailed analysis of company's EFKO-karton, s.r.o. rebranding process with focus on the brand Igracek. To validate the success of the campaign from the consumer's point of view, a research has been processed in order to analyze target's group satisfaction with done changes.
Keywords:
brand; branding; Igráček; rebranding; branding; Igráček; obchodní značka; rebranding
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35537