Název:
Analýza vlivu reklamy na děti
Překlad názvu:
The analysis of the impact of advertising on children
Autoři:
Vojtěchová, Barbora ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Hátleová, Stanislava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Reklama je všude kolem nás a děti jsou stále oblíbenějším cílovým segmentem reklamních kampaní. Tato práce se proto zabývá vlivem reklamy na děti. Jejím cílem je zjistit na základě vlastního výzkumu, k čemu podle dětí reklama slouží, jak jsou děti reklamou ovlivněny, jak děti reklamu vnímají a jaký je jejich názor na reklamu a jak se mění názor na reklamu a její vliv v závislosti na pohlaví a věku dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se týká marketingu a marketingové komunikace, reklamy, segmentace trhu a spotřebního chování. Poslední teoretická část se zabývá specifiky dětského segmentu a reklam zaměřených na děti a jejich regulací. Praktická část se týká vlastního výzkumu provedeného mezi školními dětmi dotazníkovým šetřením a předškolními dětmi formou diskuse.Commercials are everywhere around us and children are becoming more and more popular target segment. This bachelor's thesis deals with the impact of advertising on children. The aim is to find out, on the basis of my own survey, the purpose of advertising according to children, the impact of advertising on children, what children think about advertising and how children's opinion and impact of advertising on children is modified depending on the child's gender and age. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on marketing, marketing communication, advertising, segmentation of the market and the consumer behaviour. The last theoretical part is dedicated to the specifics of children segment and advertising targeted at children and its regulation. The practical part concerns my own survey carried out among students in the form of questionnaires and among pre-school children in the form of discussion.
Klíčová slova:
děti; marketing; reklama; vliv reklamy na děti; advertising; children; impact of advertising on children; marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35525