Original title:
Odbytová politika a obchodní nástroje firmy Kadia
Translated title:
The sales policy and business instruments of Kadia
Authors:
Hájek, Pavel ; Čajka, Radek (advisor) ; Tlapa, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][ger][eng] Tato bakářská práce se zabývá odbytovou politikou německé společnosti projektující a vyrábějící honovací a odhrotovací stroje. Cílem je charakteristika odbytové politiky a obchodních postupů firmy KADIA Produktion GmbH+Co, včetně návrhu na její efektivnější fungování. Bakalářská práce zahrnuje popis postavení společnosti na trhu, charakteristiky zákazníků a jejich vztahů se společností Kadia. Rovněž je zde popsán vývoj zakázek a obchodních operací společnosti. V samostatné kapitole jsou shrnuty také předpokládané trendy odbytu a návrh na zvýšení efektivnosti odbytové politiky.Diese Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der Absatzpolitik einer deutschen Gesellschaft, die Hon- und Entgratmaschinen projektiert und produziert. Der Ziel dieser Bachelorarbei ist die Charakteristik der Absatzpolitik und der Handelsinstrumente der Gesellschaft KADIA Produktion GmbH+Co, inklusive des Vorschlags ihrer am effektivsten funktionierenden Form. Die Bachelorarbeit umfasst auch die Beschreibung der Stellung der Firma Kadia auf dem Markt, Charakteristik der Kunden und deren Beziehungen zu Kadia. Ebenso gibt es hier auch den Ablauf der Auftragsabwicklung und Handelsoperationen der Gesellschaft. Im eigenständigen Kapitel sind die Zukunftstrends der Firma Kadia und der Vorschlag einer effektiveren Vertriebspolitik zusammengefasst.This bachelor thesis deals with sales policy of a German company producing honing and deburring machines. The main object of this thesis is description of the sales policy and business methods of the company KADIA Produktion GmbH+Co. including suggestions of more effective sales strategy. This bachelor thesis involves specification of its position on the market, customers' characterisation and description of their relations with Kadia. Furthermore, the process of commissions and business operations is described. In a separate chapter, future trends of sales and suggestions how to increase the efficiency of sales policy are summarised.
Keywords:
deburring; delivery terms; honing; sales policy; terms of payment; dodací podmínky; honování; odbytová politika; odhrotován; platební podmínky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35459