Original title:
Porovnání nákupní atmosféry v prodejnách společností Intersport a Sportisimo
Translated title:
Comparison of the store atmosferics of Intersport and Sportisimo stores
Authors:
Pekárek, Jan ; Chylíková, Hana (advisor) ; Novák, Miloš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem práce je analýza nákupní atmosféry v prodejnách Intersport v Obchodním centru Letňany a Sportisimo v obchodním centru Metropole Zličín a její následné porovnání. Vedlejším cílem práce je přinést návrhy řešení pro konkrétní nalezené nedostatky. Práce je rozdělena do tří kapitol. První teoreticky vymezuje pojem nákupní atmosféra a prvky, které ji tvoří, druhá charakterizuje obě společnosti a třetí se již věnuje konkrétním prodejním jednotkám a jejich vzájemnému porovnání z hlediska nákupní atmosféry.The main objective of the thesis is to analyze and compare the store atmosferics in two selected retail units: Intersport Obchodní centrum Letňany and Sportisimo Metropole Zličín. The secondary objective is to find solutions for particular issues. The thesis is divided into three chapters. First chapter defines the retail store atmospherics in theory, second chapter characterizes selected companies and third chapter is dedicated to the specific stores and its atmosterics comparison.
Keywords:
Intersport; Retail store atmospherics; Sportisimo; Intersport; Nákupní atmosféra; Sportisimo
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35445