Original title:
Strategie firmy Barentz Europe B.V. při vstupu na trhy Ázerbajdžánu a Gruzie
Translated title:
The strategy of Barentz Europe B.V. company, entering markets of Azerbaijan and Georgia
Authors:
Kratochvílová, Pavla ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Struhar, Karel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá strategií firmy Barentz Europe B.V. při vstupu na trhy Ázerbájdžánu a Gruzie. V první části je představena firma Barentz Europe B.V. Dále jsou v práci popsány obě vybrané země na základě podrobných PESTL analýz. Ve druhé části se práce zabývá popisem konkrétních strategií zvolených pro trhy Ázerbájdžánu a Gruzie a jejich porovnáním.This bachelor thesis deals with the strategy of Barentz Europe B.V. company, entering markets of Azerbaijan and Georgia. In the first part is presented Barentz Europe B.V. company. There are also described in the thesis both selected countries, based on detailed PESTL analyses. In the second part the thesis deals with description of concrete strategies selected for the markets of Azerbaijan and Georgia and their comparison.
Keywords:
Azerbaijan; business plan; emerging countries; Georgia; Gruzie; obchodní strategie; rychle se rozvíjející trhy; Ázerbájdžán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35383