Original title:
Analýza obchodní strategie OP Papírna, s.r.o. na domácím a zahraničních trzích
Translated title:
The analysis of OP Papírna´s Olšany, s.r.o. business strategy at internal and foreign markets
Authors:
Petrmann, David ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Šanovec, Libor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá obchodní a marketingovou strategií společnosti OP Papírna, s.r.o. Olšany zaměřující se na výrobu tenkých tiskových papírků aplikujících se jako příbalové letáky ve farmaceutickém průmyslu na domácím a zahraničních trzích. Autor práce popisuje vznik značkového papíru OP, jeho úspěch a využitelnost v praxi a sestavil marketingový mix společnosti. Autor dále sestavil SWOT analýzu, která zjistila současný stav společnosti, na jejímž základě navrhuje doporučení pro zlepšení její pozice.This thesis deals with the analysis of OP Papírna's Olšany, s.r.o. business and marketing strategy, producing thinprint paper which is aplicated as patient information leaflet at pharmaceutical industry for both the Czech and foreign markets. Author of the thesis describes creation of the OP brand, it's sucess, aplication and creates marketing mix of the company. Author also formed SWOT analysis of the company which found out current condition of the company. In that case puts forward recommendations which can lead to an improvement of the company's position.
Keywords:
business and marketing strategy; marketing mix; OP brand; SWOT analysis; thinprint paper; marketingový mix; obchodní a marketingová strategie; SWOT analýza; tenké tiskové papírky; značkový papír OP
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35374