Original title:
Analýza marketingové strategie firmy Meopta s.r.o. na zahraničních trzích
Translated title:
Analysis of the marketing strategy of the company Meopta Ltd. on foreign markets
Authors:
Lebduška, Martin ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Krutílková, Pavla (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V první kapitole práce uvádí teoretické definice marketingu a odborných pojmů, které jsou používány dále v práci. Ve druhé kapitole se zabývá popisem zkoumané firmy, její historií, fungováním a specifiky. Třetí kapitola je zaměřena na porovnání prostředí Ruského a Finského trhu. Předposlední kapitola pojednává o aktivitě konkurenčních firem na zkoumaných trzích. V páté kapitole jsou pak na základě SWOT analýzy navrhnuty změny marketingové strategie.The first chapter presents the theoretical definition of marketing and technical terms that are used in the work. The second chapter describes Meopta Ltd., its functioning, history and specifics. The third chapter focuses on the comparison of environment on Russian market with environment on Finnish market. The penultimate chapter deals with activities of competitors on the surveyed markets. The fifth chapter proposes changes of marketing strategy based on SWOT analysis.
Keywords:
analysis; Finland; marketing; Russia; analýza; Finsko; marketing; Rusko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35355