Original title:
Marketingový mix spoločnosti Regada Česká, s.r.o.
Translated title:
Marketing mix Regada Česká company, Ltd.
Authors:
Cinkaničová, Martina ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Bohuněk, Bohuslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca prináša teoretické a následne praktické poznatky z oblasti analýzy marketingového mixu obchodnej spoločnosti Regada Česká, s.r.o., ktorej materská spoločnosť je Regada, s.r.o., výrobno-obchodná spoločnosť sídliaca na Slovensku. Tým práca nielen systematizuje marketingové znalosti dôležité pre život podniku, ale aj informuje o spolupráci materskej a dcérskej spoločnosti v praxi elektrotechnického priemyslu. Podrobne spracováva jednotlivé nástroje 4P spoločnosti. Pozornosť je venovaná portfólio analýze odbytových schopností a možností, analýze konkurencie a SWOT analýze.Bakalářská práce přináší teoretické a následně praktické poznatky z oblasti analýzy marketingového mixu a obchodní společnosti Regada Česká, s.r.o., jejíž mateřská společnost je Regada, s.r.o., výrobně-obchodní společnost sídlící na Slovensku. Tím práce nejen systematizuje marketingové znalosti důležité pro život podniku, ale také informuje o spolupráci mateřské a dceřinné společnosti v praxi elektrotechnického průmyslu. Podrobně zpracovává jednotlivé nástroje 4P společnosti. Pozornost je věnována portfólio analýze odbytových schopností a možností, analýze konkurence a SWOT analýze.Bachelor thesis presents theoretical and practical knowledge, then analysis of the marketing mix Regada Czech company, Ltd., whose parent company is Regada, Ltd., production-trade company based in Slovakia. This work not only systematizes marketing skills essential for the life of the business, but also introduces the cooperation of the parent and subsidiary companies in electronics industry practice. Detailed processes of the various instruments 4P. Attention is paid to the portfolio analysis of marketing skills and opportunities, competitive analysis and SWOT analysis.
Keywords:
Marketing mix; Model BCG; SWOT analysis; Marketingový mix; Model BCG; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20226