Název:
Proniknutí české firmy na turecký trh (s využitím případové studie)
Překlad názvu:
Entrance of the Czech firm to the Turkish market (based on case study)
Autoři:
Lukavská, Klára ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je na základě teoretickým poznatků analyzovat obchodní případ menší české společnosti působící v oblasti průmyslových maziv, která se pokusila o vstup na turecký trh, který ovšem skončil neúspěšně. A dále tyto teoretické poznatky aplikovat na návrhu alternativního řešení při opakovaném pokusu. V první kapitole je charakterizováno Turecko, jeho makroekonomické ukazatele a specifika obchodního jednání. Druhá kapitola popisuje vztahy Turecka a EU, celní řízení a celní formality vyžadované tureckým celním úřadem. Ve třetí kapitole jsou uvedeny formy vstupu na cizí trh, platební podmínky a možnosti pojištění v mezinárodním obchodě. Čtvrtá kapitola sestává z případové studie - charakteristiky společnosti, popisu obchodního případu jeho zhodnocení a návrhu alternativního řešení a v závěru bakalářská práce uvádí možná řešení současné situace společnosti.The aim of the Bachelor thesis is to analyze the business case of small Czech firm, based on theoretical knowledge, whose core business is production of motor oils and industrial lubricants. The firm tried to enter Turkish market. This try, however, happened to be unsuccessfull. The first chapter characterizes Turkey as such, its macroeconomics indicators and the specifics of business negotiation. The second chapter describes the business relationship among Turkey and EU, the custom procedure and custom formalities. The third chapter gives idea about the forms of entrance to the foreign markets, payment conditions and possibilities of insurance in international business. Finally, the fourth chapter analyzes the case study, provides the suggestion of the alternative approach and gives the idea of the possible solutions of the current situation of the firm.
Klíčová slova:
export; náležitosti kupní smlouvy; platební podmínky; Turecko; vstup na turecký trh; entrance to the foreign markets; export; formalities of purchase agreement; payment conditions; Turkey
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35187