Název: MARKET FOR ATTENTION: CONSEQUENCES OF INFORMATIONAL GAPS ON PERFORMANCE OF MASS MEDIA
Autoři: Palguta, Ján ; Tegze, Miron (vedoucí práce) ; Kollar, Miroslav (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2008
Jazyk: eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: In my dissertation I examine the mutual relationship between a company in mass media market and its customers, where the company enjoys an informational advantage over its customers about the quality of the provided information goods. The mass media companies compete for customers? attention, i.e. for the total number of watchers, readers, subscribers, etc., because that determines their profits. The document analyses the market mechanisms under information asymmetry and adds to the standard analysis of supply and demand the notion on the quality of the exchanged service. The principal aim of this work is to economically explain the contemporary trends of scandal-mongering, sensationalism, unprofessional and unethical practices in the mass media market and by the reputation theory describe the behaviour of companies trying to protect their goodwill. The work comments on the welfare implications of the existing market structure and it suggests procedures available for overcoming of the information asymmetry.

Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři VŠE.
Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/6861

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-161842


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2013-11-26, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet