Original title:
Design a marketing
Translated title:
Design and marketing
Authors:
Lešková, Terézia ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Hlavným cieľom bakalárskej práce bolo zistiť rôzne vnímanie dizajnu u študentov dizajnu, ekonómie a medicíny. Zaujímalo nás, či študovaný smer dokáže ovplyvniť študenta pri samotnej kúpe výrobku. Skúmanie preferencií vzhľadu, funkčnosti alebo účelu výrobku je taktiež predmetom nášho výskumu. V závere práce je aj rozhovor s manažérom a dizajnérom na danú problematiku. Výskum bol vykonaný na Slovensku.Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, nakolik různé je vnímání dizajnu u studentů dizajnu, ekonómie a medicíny. Zajímalo nás, jestli studijní obor dokáže ovlivnit už i studenta při samotné koupi výrobku. Rovněž předmětem našeho výzkumu bylo i zkoumání preference vzhledu, funkčnosti nebo účelu výrobku u studentů. V závěru práce je i rozhovor s manažerem a dizajnerem na danou problematiku. Výzkum byl proveden na Slovensku.The primary objective of bachelor's thesis was to explore a differentiation in design perception in University students according to their study field: design, ecomonics and medicine. We wonder if studied direction can affect student in the actual product purchasing. The subject of our research was also to examine the preferencies in appearance, function or purpose of the product. In conlusion we offer an interview with manager and designer on the mater. The research was carried out in Slovakia.
Keywords:
corporate identity; design; design in marketing; dizajn; dizajn v marketingu; identita firmy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20209