Název:
Problémy v zobrazování ženských a mužských těl v reklamách s dopady na spotřebitele
Překlad názvu:
Body Image of Women and Men in Advertising and its Impact upon Consumers
Autoři:
Grohová, Kateřina ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kaňáková, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá aktuální podobou reklamního vyobrazení ženy a muže se zaměřením na body image, upozorňuje na problémy, které reklama s sebou přináší v dopadech na spotřebitele, a to především ve vnímání sebe sama, ve vnímání ostatních a v požadavcích a nárocích kladených na sebe sama. Teoretická část uvádí legislativu, která se týká reklamní problematiky, přibližuje činnost Rady pro reklamu, shrnuje poznatky psychologie, které souvisí s vnímáním reklamy, vysvětluje ovlivnitelnost člověka reklamou a popisuje psychologické prvky, kterých marketéři pro propagaci využívají. Nastiňuje problematiku gender tématu a způsoby jeho využívání v reklamě. Praktická část se ve své první části zaměřuje na konkrétní ukázky problémových vyobrazování ženy a muže reklamou a ve své druhé části prezentuje analýzu výsledků dotazníku "Body image v reklamě a jeho dopady na spotřebitele".This work deals with the current form of advertisement portrayal of women and men, focusing on body image; notes the difficulties that ads bring in the impact on consumers, particularly in self-image perception and other requirements and the claims made to be even better. The theoretical part presents the legislation related to advertising issues, introduces the activities of the initiative "Rada pro reklamu", , summarizes psychological findings related to perceptions of advertising, explaining the vulnerability of man impressed with advertising; and describes the psychological elements that marketers use to promotion. Outlines gender issues and ways of its use in advertising. The practical part in the first part focuses on specific examples of problem portrayal women and men in advertising. The second part presents the analysis results of a questionnaire "Body image in advertising and its impact on consumers."
Klíčová slova:
body image; gender; reklama; advertising; body image; gender
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20112