Original title:
Analýza efektivnosti komunikační strategie společnosti Siemens
Translated title:
The Communication Strategy of the Siemens Company and the Analysis of Its Efficiency
Authors:
Maleninská, Eva ; Král, Petr (advisor) ; Karlíček, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na komunikační strategii společnosti Siemens s důrazem na komunikační aktivity českých společností skupiny Siemens a na konkrétní marketingovou kampaň. Teoretická část vysvětluje pojem komunikační strategie, popisuje proces marketingové komunikace, různé modely vztahující se k problematice marketingové komunikace, charakterizuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu a věnuje se také marketingovému výzkumu. V praktické části lze najít všeobecné informace o společnosti Siemens, popis komunikačních aktivit společnosti zaměřených na zvyšování známosti značky Siemens a posílení image společnosti, konkrétní změny v komunikační strategii po roce 2003 a charakteristiku marketingové kampaně "V České republice jsme rádi". Obsahem závěrečné kapitoly je hodnocení dopadu provedených změn a marketingové kampaně na image společnosti Siemens vycházející z výsledků image analýz provedených nezávislou výzkumnou agenturou.This thesis is focused on communication strategy of the Siemens company with emphasis on the communication activities of the Czech companies of the Siemens group and on the particular marketing campaign. The theoretical part explains the term "communication strategy" and describes the process of marketing communication and various models referring to the marketing communication. Furthermore, it characterizes particular tools of the communication mix and also deals with marketing research. The practical part provides general information about the Siemens company and a description of the communication activities of the company which are focused on the increase of the brand knowledge and strenghtening of the company image. This part also deals with the changes in the communication strategy after 2003 and the characterization of the Czech marketing campaign "We Like Being In the Czech Republic". The evaluation of the effects of the performed changes and the marketing campaign for the image of the Siemens company is the content of the final chapter. This evaluation results from the findings of the image analyses carried out by an independent research agency.
Keywords:
communication strategy; image analysis; marketing research; Siemens; image analýza; komunikační strategie; marketingový výzkum; Siemens
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20009