Original title:
Špecifiká obchodných jednaní s nemeckými partnermi
Translated title:
Specifics of business negotiations with German partners
Authors:
Homzová, Zuzana ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Úlohou diplomovej práce je charakterizovať obchodné zvyklosti Nemecka, ktoré sú z veľkej miery ovplyvnené kultúrnymi špecifikami a štandardmi. Táto práca, ktorá bazíruje na empirickom výskume založenom na skúsenostiach českých firiem s nemeckými partnermi, má za cieľ zistiť, či sa vymedzená teória a podmienenosť kultúrnymi štandardmi zhoduje s praxou českých spoločností. V prvej časti práce sa venujem obecnej charakteristike Spolkovej republiky Nemecko. V druhej kapitole sú charakterizované tendencie vo vystupovaní nemeckých a českých obchodných partnerov. Zaoberám sa tu porovnaním českých a nemeckých kultúrnych štandardov, ktoré stoja v pozadí medzinárodných obchodných vzťahov. V tretej kapitole sa venujem priebehom a formami obchodných jednaní s Nemcami. Posledná časť práce je doplnená o poznatky získané na základe osobných rozhovorov vedených s predstaviteľmi českých firiem obchodujúcich s nemeckým trhom a z dotazníkového výskumu.Úkolem diplomové práce je charakterizovat obchodní zvyklosti Německa, které jsou z velké míry ovlivněny kulturními zvláštnostmi a standardy. Tato práce, která bazíruje na empirickém výzkumu založeném na zkušenostech českých firem s německými partnery, má za cíl zjistit, zda se definována teorie a podmíněnost kulturními standardy shoduje s praxí českých společností. V první části práce se věnuji obecní charakteristice Spolkové republiky Německo. V druhé kapitole jsou charakterizovány tendence ve vystupování německých a českých obchodních partnerů. Zabývám se zde porovnáním českých a německých kulturních standardů, které stojí v pozadí mezinárodních obchodních vztahů. Ve třetí kapitole se věnuji průběhem a formami obchodních jednání s Němci. Poslední část práce je doplněna o poznatky získané na základě osobních rozhovorů s představiteli českých firem obchodujících s německým trhem az dotazníkového výzkumu.The main task of the thesis is to characterize the German business practices, which are influenced mainly by cultural characteristics and standards. This work take stand for empirical research based on the experience of Czech companies with German partners. The main objective is to find out, whether the theory is in line with the practice of Czech companies. In the first part of my paper I write about local characteristic of the Federal Republic of Germany. The second chapter characterizes tendencies in behavior of the German and Czech business partners. I analyze differences between Czech and German cultural standards in international trade relations. The third chapter is about process and forms of business negotiations with Germans. In the last part of my work I mention my personal knowledge learned from personal interviews, conducted with representatives of Czech companies trading in the German market and also from my questionary research.
Keywords:
business negotiations; cultural standards; Germany; kulturní standardy; Německo; obchodní jednání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19998