Original title:
Porovnání marketingových strategií televizních stanic v ČR v 90. letech.
Translated title:
Comparison of marketing strategies of television stations in the Czech Republic in 1990s
Authors:
Kosová, Zuzana ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Raiter, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce porovnává marketingové strategie televizních stanic v České republice v 90. letech. Zaměřuje se na strategie segmentace, značky a positioningu. První část definuje teoretické pojmy. Praktická část popisuje vývoj televizního trhu v ČR a analyzuje a porovnává marketingové strategie jednotlivých televizních stanic. Poslední kapitola se zabývá aktuálními trendy televizního trhu.This diploma thesis compares marketing strategies of TV stations in the Czech Republic during 1990s. It focuses on segmentation, brands and positioning. The first part defines theoretical terms. Practical part describes television market in the Czech Republic and analyzes and compares marketing strategies of individual TV stations. The last chapter highlights current trends in respect of television market.
Keywords:
marketing strategy; media; television market; marketingová strategie; média; televizní trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19960