Original title:
Strategie společnosti Fiat ČR, spol. s r.o. při uvedení nového výrobku na zahraniční trh
Translated title:
Fiat ČR Strategy on a new product launch into a foreign market
Authors:
Buřičová, Klára ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Králová, Šárka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá celým procesem uvedení nového výrobku FIAT 500 NUOVO na český trh. Úvodem je představena mateřská společnost FIAT S.p.A a dceřiná FIAT ČR spol. s r.o. Následuje charakteristika českého automobilového trhu a jeho vývoje s ohledem na postavení nového výrobku na trhu. V dalších dvou částech práce jsou shrnuty teoretické možnosti marketingu a jejich praktická aplikace ve společnosti FIAT při uvedení nového výrobku na trh. Závěrem jsou zhodnoceny použité metody a uveden návrh na jejich optimalizaci.The thesis focuses on the entire process of the launch of the new product FIAT 500 NUOVO into the Czech market. In the introduction is presented the parent company FIAT S.p.A and the subsidiary company FIAT ČR. After initial part follows the characteristics of the car industry and market evolution emphasising the new product's market position. The other two parts of the thesis include the theoretic possibilities of marketing strategies and their practical implementation. The conclusion comprises the evaluation of implemented methods and furthermore presents the proposal for their optimalization.
Keywords:
automobile; marketing; product; automobil; marketing; výrobek
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19943