Original title:
Kdo má zájem na regulované reklamě na tabákové výrobky?
Translated title:
Who has an interest in the regulated advertising of tobacco products?
Authors:
Rážková, Michaela ; Hudík, Marek (advisor) ; Mičúch, Marek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je otestovat dlouhodobý trend, že regulace reklamy na tabákové výrobky nemá významný vliv na spotřebu tabáku a zavádění těchto regulací neplní z pohledu státu cíl jejich zavedení. A tedy že tyto regulace mohou být v zájmu jiných subjektů, konkrétně etablovaných producentů tabákových výrobků a v oblasti reklamy na tabákové výrobky platí teorie ovládnutého strážce.The aim of this work is to test the long-term trend that the regulation of advertising of tobacco products has no significant impact on tobacco consumption and the implementation of these regulations fail to comply with terms of the objective state of their implementation. Therefore, that these regulations may be of interest to other entities, namely already established producers of tobacco products and the dominated guard theory applies in the regulation of advertising of tobacco products.
Keywords:
advertising; interest groups; regulation; tobacco lobby; regulace; reklama; tabáková lobby; zájmové skupiny
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19885