Original title:
Finanční a nefinanční analýza společnosti Spálovský, a.s.
Translated title:
Analýza firmy Spálovský, a. s.
Authors:
Spálovský, Mojmír ; Synek, Miloslav (advisor) ; Klegrová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma Finanční a nefinanční analýza společnosti Spálovský, a.s. se zabývá komplexním hodnocením vybrané společnosti. Na základě finančních výkazů za roky 2004 -- 2008 je provedena finanční analýza, která poskytuje informace o dění v podniku. Další metody pro finanční hodnocení jsou zvoleny souhrnné bankrotní a bonitní modely a metodika společnosti Quelle. Jako základ pro nefinanční ukazatele bylo provedeno dotazníkové šetření mezi zaměstnanci a zákazníky podniku a na jeho základě vyhodnoceny dva nové indexy People Value Added a Customer Value Added. Jako poslední metoda byla zvolena Pollakova metoda hodnocení vitality podniků. Cíle práce jsou dva: zaprvé zhodnotit vybraný podnik, charakterizovat jeho silné a slabé stránky a navrhnout doporučení na zlepšení. Druhý cíl je analyzovat užitečnost vybraných metodik a zjistit, v jakém vztahu jsou finanční a nefinanční ukazatele.Diploma thesis Financial and nonfinancial analysis of Spalovsky Company is dealing with a complex evaluation of chosen company. On the basis of financial statements for the years 2004 -- 2008 is accomplished financial analysis which purveys information about processes in company. As another methods for financial evaluation are chosen overall bankruptcy and credibility models and Quelle methodology. As a basis for nonfinancial indicators were made questionnaires among companies' employees and customers and created two new indexes - People Value Added and Customer Value Added. The last method was selected Pollack's method of companies' vitality. The goals of this thesis are two: the first of all to evaluate the company, characterize strong and weak points and suggest recommendations for improvement. The second goal is to analyze usefulness of selected methodizes and find out in which relation are they (substitutes, components or antagonists).
Keywords:
Customer Value Added; Financial analysis; Financial indicators; Nonfinancial indicators; People Value Added; Customer Value Added; Finanční analýza; Finanční ukazatele; Nefinanční ukazatele; People Value Added
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19830