Název:
Význam a cíle taneční gymnastiky v současnosti
Překlad názvu:
The Importence and Objectives of dance Gymnastics today
Autoři:
Linsler, Lucie ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; DRAPALÍKOVÁ, Alena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Taneční gymnastika je odborný vyučovací předmět, vyučující se na tanečních konzervatořích, který slouží k přípravě pro všechny taneční techniky. Je základní průpravnou technikou, která zvyšuje tělesné dispozice a pohybovou všestrannost žáka a rozvíjí jeho uměleckou osobnost. Využívá přirozených pohybových možností lidského těla.
V této práci se snažím přiblížit současnou podobu taneční gymnastiky, zaměřit se na její význam a cíle a poohlédnout se za souvislostmi s ostatními technikami, kterými by měla být ovlivňována. Dále také uvádím, jak taneční gymnastiku obohatit novými prvky ze současného tance a poukazuji na některé složky, které by měly být její součástí.Dance gymnastics is a special teaching subject, taught at dance conservatories which serves for preparation of all dance techniques. It is an essential preparation technique, which increases pupil´s physical dispositions and moving versatility and develops his artistic personality. It uses the natural movement possibilities of human body.
In the thesis, I firstly try to introduce to the current state of dance gymnastics, focusing on its importance and approaches. I also specify relations to other techniques, by which dance gymnastics should be influenced. In the next part, I propose how to enrich dance gymnastics with elements of contemporary dance and point out specific components, which should be part of this kind of dance.
Klíčová slova:
taneční gymnastika, diplomové práce, czenas, vysokoškolské kvalifikační práce, tanec
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7623