Original title:
Pravidelná divadelní činnost repertoárov ého souboru s právní subjektivitou občanské sdružení
Translated title:
Regular theatre activities of repertory company with law status civil society
Authors:
Mathauserová, Hana ; PROKOP, Petr (advisor) ; SCHLEGELOVÁ, Martina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce s názvem ?Pravidelná divadelní činnost repertoárového souboru s právní subjektivitou občanské sdružení? je zjistit, do jaké míry je právní forma občanské sdružení vhodná pro provozování profesionálního repertoárového divadla.
Hlavní náplní této práce je charakteristika právní subjektivity občanské sdružení, porovnání s dalšími právními formami umožňujícími provozování profesionálního divadla, zhodnocení zkušeností stávajících repertoárových divadel s právní subjektivitou občanské sdružení a v neposlední řadě také zamyšlení nad tím, jestli a do jaké míry zkoumaná fakta ovlivní zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který vejde v platnost 1. 1. 2014.The aim of the this thesis titled ?Regular theatre activities of repertory company with law status civil society? is to find out to what extend is the law status of civil society suitable for running a professional repertory theatre.
The contents of this work are the characteristic of law status of civil society, comparison with other law forms that allow running a professional theater, evaluation of experience running theatre companies with law status civil society already have and last but not least also a thought of how the analyzed facts and findings will be affected by the upcoming law 89/2012 Sb., the civil code, which is to come into effect on January the 1st 2014.
Keywords:
divadelní prostředí; občanská sdružení; právní postavení; právní subjektivita; zákon o sdružování občanů
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7613