Název:
Recyklace a autenticita materiálu v diva dle
Překlad názvu:
RECYCLING AND AUTHENTICITY OF MATERIAL IN THEATRE
Autoři:
Ráčková, Karolína ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V této práci se zabývám fenoménem recyklace a autenticity. Na počátku pokouším se vymezit dle svého pojetí stěžejní pojmy a zamýšlím se nad nimi na poli obecném, uměleckém a divadelním.
Následuje obsáhlejší praktická část. V ní zmiňuji se nejdříve o svých dřívějších pracech, jež souvisí s daným tématem, a demonstruji na nich svůj dlouhodobý zájem. Poté věnuji již zbytek textu své závěrečné práci na rodinné téma, jež se podobala archeologii a jíž byl nakonec přisouzen název V domě straší duch. Podrobný popis celého procesu tvorby sahá od výběru tématu, přes shromažďování fyzického i nefyzického materiálu, určení formy, zpracování zvukové složky až po závěrečnou instalaci a její podobu. To vše opět se zaměřením na projevy a využití jevů recyklace a autenticity. Textovou část uzavírám fotografickou dokumentací výsledného tvaru v příloze.The thesis is focused on the phenomena of recycling and authenticity. At first the key terms are explained, as they are understood by the author of the thesis, and they are considered in general, as well as in the context of arts and theatre.
The following practical part is more detailed: First, the previous works of the author of the thesis are mentioned, as far as they are connected with the topic, and her long-time engagement in the given sphere is thus demonstrated. The remaining text is devoted to her work on the theme of the family: this work was similar to archaeology, and the result was finally named The House is Haunted by a Ghost. The detailed description of the whole creative process ranges from the choice of the topic, through gathering physical and non-physical material, determination of form, treatment of sound component to the final installment and its aspects. This description is made with respect to the manifestations and use of the phenomena of recycling and authenticity. The text is followed by photography documentation of the resulting installment in the appendix.
Klíčová slova:
autenticita; divadlo; ekologie; materiály; recyklace; scénografie
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7609