Název:
Dokumentaristické využití archivního rod inného filmu
Překlad názvu:
The use of Archive Family Footage Documentary Film
Autoři:
Janečková, Veronika ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Ve své diplomové práci se pokusím prohloubit téma své bakalářské práce "ARCHIVACE RODINNÉHO FILMU". Budu se věnovat a více upozorňovat nejen na dnes opomíjený druh amatérského rodinného filmu, ale především na tvůrce jako je Peter Forgács a Jan Šikl. Prozkoumám rozdílné přístupy, pohledy, zpracování a využití fenoménu amatérského rodinného filmu v jejich dokumementárních cyklech "Soukromé Maďarsko a "Soukromé století". Nahlížením a porovnáváním jednotlivých filmů z dokumentárních cyklů vysleduji, čím jsou díla obou režisérů specifické. Nakonec zmíním svůj přístup a práci s rodinným archivním materiálem ve filmu "Sestření" a jejich další možnosti využití.In this thesis I explore more deeply the topic from my bachelor diploma thesis ?Archiving Family Film?. Through an analysis of family film from the thirties to the present day, I want to draw attention to this distinctive form of amateur filmmaking which is overlooked today. Above all I want to focus on the filmmakers Peter Forgács and Jan Šikl. I explore their different approaches and points of view, and their use of archive family footage in their documentary works ?Private Hungary? and ?Private Century?. By comparing films from these documentary cycles, I point out what makes the works of these two directors unique. I also elaborate on my work with family archive footage in my film ?Sestření? (?Sistering? - 2nd year exercise ? authorial portrait), and I reflect on the approach that I adopted when shooting my bachelor?s diploma film, ?Roots of Relationship or How Granddaughter and Grandmother couldn?t get the Turnip out.? I explain my use of methods taken from family footage in my work as a documentary filmmaker, and discuss my personal experience and achievements in this field.
Klíčová slova:
amatérský film; archivní film; archivní materiály; dokumentární film; filmová teorie; Forgács, Péter, 1950-; Šikl, Jan, 1957-
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7603