Original title:
Vytvoření obecného postupu pro návrh portálu realitních kanceláří
Translated title:
Methodology for real-estate agency portal concept
Authors:
Kadlec, Čestmír ; Toman, Prokop (advisor) ; Říhová, Zora (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou návrhu webových stránek se zaměřením na realitní sektor. Teoretická část zahrnující první dvě kapitoly stručně představuje základní definice a principy Internetu - historii, služby, jednotlivé vývojové koncepty internetové sítě, které jsou důležité k vymezení a vytvoření aktuální metodiky odrážející nejnovější poznatky. Dále je definován pojem internetový portál ve vztahu k realitnímu sektoru. Teoretická část je také doplněna praktickými příklady a ukázkami pro lepší pochopení zpracovávaného tématu. V praktické části je analyzován realitní sektor z pohledu využívání služeb internetové sítě. Dále jsou analyzovány a následně hodnoceny vybrané webové prezentace z různých hledisek. Cílem této práce je definovat obecnou metodiku postupu při návrhu realitního portálu.This dissertation thesis deals with questions connected with creating concept of real-estate agency web portal. Theoretical part including first two main parts of the thesis examines basic definitions and main principles of Internet -- history, services, concepts of Internet, which has to be mentioned to create present metodology based on actual pieces of knowledge. Thesis continues with defining term "web portal" in relationship with real-estate market. Theoretical part is supplemented with practical examples for better understanding. Practical part analyzes real-estate market from the view of utilization of Internet services. Selected web pages are evaluated from different aspects. Main goal of this thesis is to define universal methodology for real-estate agency portal concept.
Keywords:
Internet; Methodology for real-estate agency portal concept; Real estate market; Web 2.0 / 3.0; Web evaluation methodology; Web pages; Web portal; World Wide Web; Internet; Internetový portál; Metodika pro návrh portálu realitní kanceláře; Metodiky hodnocení webových stránek; Služba WWW; Trh nemovitostí; Webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19636