Název:
Od Junony k Sekvenci 02
Překlad názvu:
From Juno to Sequence 2
Autoři:
Svobodová, Veronika ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V rámci svého studia jsem měla možnost zrealizovat tři různé autorské projekty, které byly vzájemně propojeny a navazovaly na sebe. Ve všech třech inscenacích, o kterých se budu zmiňovat, pracuji s kinetickými a světelnými objekty jako s loutkou. Práce pramení z individuálního chápání divadelního umění. Jedná se o autorské experimentování na pomezí divadla a výtvarného umění. V první části uvádím stručný historický přehled. Ten poukazuje na důležité podněty, na které ve své tvorbě navazuji. Podrobněji se pak zaměřuji na tvorbu Petra Nikla a jeho divadla Mehedaha. V druhé části popisuji vznik a průběh jednotlivých inscenací: Jak si páv stěžoval Junoně, Sekvence 1 a Sekvence 2. V závěru se pak snažím shrnout dosažené poznatky. V obrazové příloze je možné nahlédnout na uvedené analogie, fotografie pořízené z jednotlivých inscenací a přikládám i CD s videozáznamem Sekvence 1 a Sekvence 2.During my bachelor studies I had opportunity to become an author of three inter-connected creative projects and to work on their gradual development. The main principle of these projects lied in an approach of working with kinetic and light objects in a way that classical wooden puppet is used. Final form of the bachelor work as well as content of projects is based on my individual understanding of theatre. It can be described as the author´s experimentation in the border between theatre and visual arts. In the first part of the bachelor work a brief historical overview is presented. The main point is to stress important incentives that I follow in my own performances. Particular focus is put on activities of contemporary Czech artist Petr Nikl and his theatre Mehedaha. The second part of the work describes creation and subsequent processes of three performances: The Peacock Complaining To Juno, Sequence 1 and Sequence 2. The conclusion at the end of the work summarizes all my experiences and findings. Illustrated appendix offers the opportunity to make a comparison between performances by looking at photographs taken during the show. There is also a CD with video record of Sequence 1 and a Sequence 2 attached.
Klíčová slova:
divadelní inscenace; kinetické objekty; programy a projekty; scénografie; světelné objekty
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7565